Επιστολή στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα με την οποία ζητεί την παραίτηση του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, ζητάει η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος (ΠΟΕ) για το θέμα των απόψεών τους για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου και της Ανατολής, η οποία κοινοποιείται στους αρχηγούς των κομμάτων και στους βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου.

Στην επιστολή της ΠΟΕ την οποία υπογράφουν ο πρόεδρός της Χρήστος – Δημήτριος Τοπαλίδης και η γενική γραμματέας Γεωργία Κυριακίδου, αναφέρεται:

«Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Κάθε κράτος που σέβεται τις πανανθρώπινες αξίες της ζωής και της αξιοπρέπειας οφείλει να αναγνωρίζει και να καταδικάζει το έγκλημα της Γενοκτονίας που σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο συνιστά «το έγκλημα των εγκλημάτων». Η στάση αυτή αποτελεί φάρο που φωτίζει τα βήματα της Ανθρωπότητας στο δρόμο της Δικαιοσύνης και της Δημοκρατίας.

Αντιθέτως, η άρνηση του εγκλήματος αυτού κατά της ανθρωπότητας δεν συνιστά μόνο προσβολή στην μνήμη των θυμάτων αλλά αποτελεί σύμπραξη με τον γενοκτόνο (θύτη) στην τελευταία και πιο βάναυση φάση της Γενοκτονίας, αυτή της αλλοίωσης της ιστορικής μνήμης.

Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου και της Ανατολίας, ιστορικό γεγονός των αρχών του προηγούμενου αιώνα, εντάσσεται στην μεθοδευμένη και συστηματική εξόντωση των χριστιανικών πληθυσμών της Οθωμανικής αυτοκρατορίας από τους Οθωμανούς, Νεότουρκους και Κεμαλικούς. Την περίοδο εκείνη, Αρμένιοι, Ασσύριοι και Έλληνες που ζούσαν στις πατρογονικές τους εστίες για χιλιετηρίδες γενοκτονήθηκαν. Πρόκειται ουσιαστικά για τρεις γενοκτονίες που διαπράχθηκαν από τον ίδιο θύτη, στον ίδιο γεωγραφικό χώρο, κατά την ίδια χρονική περίοδο και για τους ίδιους λόγους.Τα ιστορικά ντοκουμέντα που αποδεικνύουν τα ανωτέρω είναι αδιαμφισβήτητα, ενώ πλείστα εθνικά κοινοβούλια, διεθνείς οργανισμοί και θρησκευτικοί φορείς έχουν αναγνωρίσει και καταδικάσει τις γενοκτονίες αυτές.

Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου και της Ανατολίας έχει αναγνωρισθεί από το Ελληνικό Κοινοβούλιο με το ν. ­­­­2193/1994 ενώ, πλέον, η άρνησή της εμπίπτει στο τιμωρητικό πεδίο του ν. 4285/2014 [αντιρατσιστικό].

Πλην όμως, ο υπουργός Παιδείας κ. Ν. Φίλης, σε άρθρο του στην εφημερίδα Αυγή [Παλαιοκομματισμός και «Γενοκτονία»_ 20.08.2014] κατ’ ουσίαν αρνείται την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, κάνοντας λόγο για «πολιτική σκοπιμότητα» που οδήγησε στην αναγνώρισή της από το ελληνικό κοινοβούλιο το 1994, ενώ κατά τον ίδιο το ζήτημα στερείται «διεθνούς σημασίας».

Ήδη, με την από 26.09.2015 επιστολή της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος προς τον κ. Φίλη, καλέσαμε τον κ. Υπουργό, να μας γνωστοποιήσει αν εξακολουθεί να εμμένει στις δημοσιευμένες στην ως άνω εφημερίδα ανάρμοστες και άκρως προσβλητικές θέσεις του. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση, ούτε έχει προβεί σε δημόσια ανάκληση των τοποθετήσεών του.

Δυστυχώς, η σιωπή του κ. Υπουργού, ερμηνεύεται ως επιθυμία του να συγκαταλέγεται μεταξύ των αρνητών του εγκλήματος της Γενοκτονίας, ενώ, τυχόν εντεύθεν διατήρηση της υπουργικής του θέσης θα εγείρει αμφιβολίες και για την, εν γένει, κυβερνητική πολιτική όσον αφορά τον Οικουμενικό Ελληνισμό. Και τούτο διότι, επίσης επί των ημερών της κυβερνήσεώς σας, τροποποιήθηκε η διδακτέα ύλη της Γ’ Λυκείου και αφαιρέθηκε το κεφάλαιο «Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός κατά το 19ο και 20ο αιώνα», το οποίο, σημειωτέον, είναι το μοναδικό κεφάλαιο στα σχολικά εγχειρίδια όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης με σαφή αναφορά στην Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού. Η αναπόφευκτη σύνδεση των δύο διαδοχικών παρεμβάσεων στον ευρύτερο τομέα της Παιδείας επιτείνει την ανησυχία μας για το ότι δεν πρόκειται περί συμπτώσεως ή τυχαίου γεγονότος αλλά για στοχευμένη σταδιακή προσπάθεια απαξίωσης του Ποντιακού Ελληνισμού και υποβάθμισης της Γενοκτονίας που συντελέσθηκε σε βάρος των προγόνων μας.

Επειδή, ο κ. Φίλης, ο οποίος φέρει το βάρος των δηλώσεών του τις οποίες μέχρι σήμερα δεν έχει ανακαλέσει καθ’ οιονδήποτε τρόπο, αλλά και των άρθρων έχουν δημοσιευθεί επί αρχισυνταξίας του στην εφημερίδα ΑΥΓΗ.

Επειδή, ανιστόρητες τοποθετήσεις, γενικόλογοι αφορισμοί και επιστράτευση επιχειρημάτων που στην Τουρκία χρησιμοποιούνται από τους γκρίζους λύκους δεν είναι ανεκτό να εκφέρονται από τον Έλληνα Υπουργό Παιδείας.

Επειδή, για εμάς η Γενοκτονία δεν παίρνει εισαγωγικά. Αντιθέτως, το χρέος μας προς τους προγόνους μας, την Πατρίδα και την Ανθρωπότητα δεν μας επιτρέπει να παραβλέπουμε προκλητικές τοποθετήσεις από τους καθ’ ύλην αρμόδιους υπουργούς, και για το λόγο αυτό οι αγώνες μας θα κλιμακωθούν.

Επειδή, ένα οικουμενικό ζήτημα όπως η Γενοκτονία δεν μπορεί να χρησιμοποιείται για μικροπολιτικές σκοπιμότητες, συνεπώς, προσήκει να λάβετε άμεσα θέση επί του ζητήματος.

Για όλους τους λόγους αυτούς, κατόπιν ομόφωνης απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος  στις 4-10-2015

Ζητούμε την παραίτηση του κ. Φίλη από τη θέση του Υπουργού Παιδείας».

           

 

Αίτημα για συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη, κατέθεσε το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ποντιακού Ελληνισμού (ΠΑΣΠΕ), σχετικά με τις θέσεις που εξέφρασε για τη γενοκτονία των Ποντίων και των Ελλήνων της Ανατολής, αλλά και την αναγνώριση από την Ελληνική Βουλή, «ως δημοσιογράφος στην εφημερίδα ΑΥΓΗ τον Αύγουστο του 2014». Στην επιστολή που απέστειλε το ΠΑΣΠΕ και την υπογράφουν, ο πρόεδρός του Ιωάννης Μωυσιάδης αντιπεριφερειάρχης Σερρών και ο γενικός γραμματέας Στέφανος Τανιμανίδης, επίτιμος πρόεδρος της ΠΟΠΣ, κατηγορούν ταυτόχρονα και «όσους επιχειρούν να χρησιμοποιήσουν την αντιπαράθεση  αυτή για πολιτικούς και προσωπικούς λόγους», οι οποίοι μάλιστα, «δήθεν αγωνίζονται για την προώθηση του θέματος. Όταν μάλιστα είναι γνωστό ότι συμμετείχαν σε φορείς που δημιουργήθηκαν 15 περίπου χρόνια μετά από την ιστορική εκείνη απόφαση, διασπώντας τον οργανωμένο ποντιακό χώρο».

Την Αψίδα του Θριάμβου στην αρχαία ρωμαϊκή πόλη Παλμύρα, ένα πολύ σημαντικό και επιβλητικό μνημείο, ανατίναξαν οι τζιχατζιστές του Ισλαμικού Κράτους, όπως ανέφερε ο επικεφαλής των αρχαιολογικών υπηρεσιών της Συρίας.

Τα εγκαίνια των νέων γραφείων της και ο αγιασμός του συλλόγου θα πραγματοποιηθούν την Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015 στις 6 το απόγευμα από την Ένωση Ποντίων Αμπλοκήπων.

Το ψήφισμα των συνέδρων της δεύτερης παγκόσμια συνδιάσκεψης ποντιακής νεολαίας εκδόθηκε το μεσημέρι της Κυριακής 4 Οκτωβρίου 2015, στο τέλος των εργασιών στο συνεδριακό κέντρο «Ι. Βελλίδης» στη Θεσσαλονίκη.

Το Ψήφισμα 

Εμείς οι συνδιασκεπτόμενοι δείξαμε ιδιαίτερο ζήλο και ξεπεράσαμε τις προσδοκίες των Ομοσπονδιών μας και της Οργανωτικής Επιτροπής, εργαστήκαμε συλλογικά και δημοκρατικά και φέραμε σε πέρας το έργο που μας έχει ανατεθεί!

Στον ποντιακό χώρο δεν θα πρέπει να υπάρχει πλέον διάσπαση και αδυναμία ενιαίας έκφρασης, έτσι ώστε αυτός να καθίσταται όσο είναι ανθρωπίνως δυνατό πιο αποτελεσματικός στις νέες απαιτήσεις των καιρών.

Γενικά πιστεύουνε ότι μετά την Συνδιάσκεψη είμαστε πιο σοφοί και θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε για την ολοκλήρωση των σκοπών και των στόχων της. Η οργανωτική επιτροπή της συνδιάσκεψης θα συνεχίσει να συνεργάζεται με όλους τους νέους για να παρακολουθούν την πορεία υλοποίησης των Ψηφισμάτων και των Αποφάσεων μας.

Εμείς, οι 500 νεολαίοι σύνεδροι πρόσφυγες 4ης και 5ης γενιάς πόντιοι από όλον τον κόσμο, οι οποίοι συμμετέχουμε στη Β’ Συνδιάσκεψη ποντιακής νεολαίας, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη από 2 έως 4 Οκτωβρίου, δηλώνουμε ότι θα παραμείνουμε πιστοί στις αρχές και αξίες των προγόνων μας, ως άξιοι συνεχιστές ενός τρείς-χιλιόχρονου Ελληνικού πολιτισμού που άνθισε στον Εύξεινο Πόντο. Για μας ο ελληνικός πολιτισμός και η Ορθοδοξία αποτελούν τις πηγές ύπαρξης και επιβίωσής μας.

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ:

Να συγκροτηθεί από τις Ομοσπονδίες, Παγκόσμια Συντονιστική επιτροπή για την Αναγνώριση της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού. Σε αυτή την επιτροπή θα συμμετάσχει ένας νέος από κάθε Ομοσπονδία με την ανάλογη επιστημονική κατάρτιση.

Χρόνος Υλοποίησης: Τέλος του 2015

Σύσταση στο πλαίσιο της κάθε Ομοσπονδίας Ποντιακού Ελληνισμού ειδικής ομάδας, η οποία θα ασχολείται με την προώθηση της Αναγνώρισης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού στην εκάστοτε χώρα.

Χρόνος Υλοποίησης: Τους επόμενους 3 μήνες

Να διοργανωθεί Διεθνές Επιστημονικό συνέδριο για την τεκμηρίωση και αναγνώριση της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού, σε συνεργασία με τους Ασσύριους και Αρμένιους αδελφούς μας.

Χρόνος Υλοποίησης: Μέχρι το 2017

Χαιρετίζουμε την απόφαση του Φιλανθρωπικού Ιδρύματος του Ι. Σαββίδη να ιδρυθεί το Κέντρο Ποντιακών Μελετών και δηλώνουμε ότι είμαστε έτοιμοι να λαμβάνουμε ενεργό μέρος στην υλοποίηση αυτού του σημαντικού έργου.

Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να εντάξει στο αναλυτικό πρόγραμμα των Γυμνασίων και Λυκείων την ιστορία και τον πολιτισμό του Ποντιακού Ελληνισμού.

Χρόνος υλοποίησης: Μέχρι το τέλος του 2015

Να δημιουργηθεί online σύστημα διδασκαλίας και εκμάθησης της Ποντιακής Διαλέκτου

Χρόνος υλοποίησης: Μέχρι το Μάρτιο 2016

Το έτος 2016 να οριστεί ως έτος εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας στην Διασπορά. Με το σύνθημα «Μιλήστε Ελληνικά»

Χρόνος υλοποίησης: 2016

Φορείς Υλοποίησης: Συντονιστική επιτροπή Νεολαίας

Υπουργείο Παιδείας

Υπουργείο Εξωτερικών

Προτείνουμε στις Ομοσπονδίες ποντιακών σωματείων όλου του κόσμου να εξετάσουν τα εξής θέματα:

Δημιουργία του «Σπιτιού των Ποντίων» με έδρα Θεσσαλονίκη, που θα στεγάζει το μουσείο, τη βιβλιοθήκη και το ποντιακό θέατρο, μουσικά και χορευτικά συγκροτήματα κτλ.

Εφαρμογή

Χρόνος υλοποίησης: 2016-2017

Δημιουργία του ιδρύματος υποστήριξης των ταλαντούχων παιδιών και νεολαίων, που έχουν σημαντικά αποτελέσματα σε τέτοιους τομείς, όπως επιστήμη, μουσική, αθλητισμός κτλ. με την υποστήριξη του Φιλανθρωπικού Ιδρύματος Ι. Σαββίδης.

Εφαρμογή

Χρόνος υλοποίησης: 2016-2017

Να χαρτογραφήσουμε και να αποτυπώσουμε τα Ιστορικά μνημεία του Πόντου. Βασική μας προτεραιότητα θα πρέπει να είναι η όσο το δυνατόν ταχύτερη αναστήλωση των ιστορικών μνημείων, μοναστηριών και εκκλησιών που βρίσκονται στην Ποντιακή γη.

Χρόνος υλοποίησης: Μέχρι το 2017

Χαιρετίζουμε τις προσπάθειες του Φιλανθρωπικού ιδρύματος του κ. Ιβάν Σαββίδη για την αλλαγή του καθεστώτος χρήσης των Ιστορικών Ναών μας στον Πόντο και στην Μικρά Ασία (Αγία Σοφίας Τραπεζούντας και Νίκαιας). Συντασσόμαστε με τις προσπάθειες του και δηλώνουμε συμπαραστάτες στον Αγώνα του.

Εμείς οι νέοι θεωρούμε ότι η Εκκλησία αποτελεί ύψιστης στρατηγικής σημασίας επιλογή στο Οικουμενικό περιβάλλον που ζούμε και προσδοκούμε πέραν της ευχής των Ιεραρχών μας ανά την Οικουμένη και στην υποστήριξη του

Ενίσχυση και στήριξη του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την προστασία του περιβάλλοντος.

Η Συνδιάσκεψη εκφράζει την αμέριστη στήριξή της στη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, το οποίο θεωρεί αναπόσπαστο μέρος μια συνολικής και περιεκτικής εκπαίδευσης.

Απαιτούμε άμεσα να αποδοθεί Ελληνική ιθαγένεια στους ομογενείς συμπατριώτες μας από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Για το σκοπό αυτό να γίνουν οι ανάλογες θεσμικές και νομοθετικές αλλαγές και να μειωθεί η χρονοβόρα διαδικασία.

Χρόνος υλοποίησης: Μέχρι τέλος του 2015.

Εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας προς τους Σύρους πρόσφυγες και απευθύνουμε έκκληση στους διεθνείς οργανισμούς και στα εμπλεκόμενα μέρη για την ειρήνη στην περιοχή.

Προτείνουμε προς την κυβέρνηση και τη Βουλή των Ελλήνων να εφαρμοστεί το Άρθρο 108Β του Συντάγματος για την ενεργοποίηση του ΣΑΕ.

Χρόνος υλοποίησης: Άμεσα

Εκφράζουμε την έντονη δυσφορία και αγανάκτησή μας σχετικά με τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Φίλη για τη δημόσια άρνησή του, της γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού. Τον καλούμε να ανασκευάσει τις δηλώσεις του και να παραιτηθεί.

Χρόνος υλοποίησης: Άμεσα

Η 2η Παγκόσμια Συνδιάσκεψη Ποντιακής Νεολαίας εκφράζει την επιτακτική ανάγκη για την οργάνωση και λειτουργία ενός δυναμικού παγκόσμιου τριτοβάθμιου οργάνου στον ποντιακό χώρο. Για την υλοποίηση του στόχου αυτού η νεολαία θα συμβάλει στη διεξαγωγή του 7ου Παγκόσμιου Οργανωτικού Συνεδρίου Ποντιακού Ελληνισμού.

Χρόνος υλοποίησης: Εντός του 2016

Η οργανωτική επιτροπή της συνδιάσκεψης συνεχίζει το έργο της ως Παγκόσμια Συντονιστική Επιτροπή Νεολαίας.

Χρόνος υλοποίησης: Άμεσα (Ψηφίζεται την Κυριακή 4 Οκτωβρίου).

Θα δρομολογήσουμε άμεσα τις κατάλληλες ενέργειες, ώστε να αποκαταστήσουμε το ζήτημα της περικοπής συντάξεων των ομογενών Ποντίων παλιννοστούντων.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Απευθυνόμαστε στην ποντιακή νεολαία του απανταχού ελληνισμού, σε όλες τις Ομοσπονδίες και ποντιακά σωματεία και καλούμε όλους να πορευτούμε στον κοινό δρόμο,

Πρώτον για τη διατήρηση και διάδοση της μεγάλης μας ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς και της πνευματικότητας που αυτή φέρει

Και δεύτερον για την επίλυση των προβλημάτων του ποντιακού ελληνισμού και ιδιαίτερα της ποντιακής νεολαίας.

Είναι η σειρά της δικής μας γενιάς να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που τις αναλογούν.

Δηλώνουμε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις αυτές και σας διαβεβαιώνουμε πως θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να είμαστε αντάξιοι της προσφοράς των προγόνων μας και των προσδοκιών της μητέρας Ελλάδας.

Θα τα καταφέρουμε!