Σύγχρονη Τέχνη, Γλυπτική Σύνθεση στην πλατεία Αλεξάνδρας , Πειραιά.

Δημιουργός Έργου: Παναγιώτης Τανιμανίδης.

Το μνημείο κατασκευάστηκε με δαπάνη του Ευάγγελου Μαρινάκη, γόνου Υψηλαντών εκ μητρός του.

Ανέγερση 21 Μαΐου 2017 επί Δημαρχίας Γιάννη Μώραλη.

Περιγραφή: “Το «Πυρρίχιο Πέταγμα» εξωτερικά είναι ένα «αθαλασσοδιάβατο» κύμα που σηκώθηκε ξερίζωσε και πέταξε από τη μια πατρίδα στην άλλη τον Ελληνισμό του Πόντου. Εσωτερικά το έργο, το μέσα γλυπτό είναι η ανυπεράσπιστη διαδρομή που κάνει ένα προσφυγοπούλι από τον Πόντο στη νέα του πατρίδα να ζήσει και να μεταφυτέψει το «είναι» τόσων αιώνων… Είναι μια σκυταλοδρομία 17 γλυπτικών συνθέσεων «πνιγμένων» μες το κύμα.’’ Π. Τανιμανίδης

ΟΙ «ΜΕΣΑ» 17 ΣΥΜΒΟΛΙΚΕΣ ΓΛΥΠΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ

(Δεκαεπτά ενθυμήματα... Όσα τα μέλη της οικογένειας του Δημιουργού του Έργου, που χάθηκαν στη Γενοκτονία)

  1. Τα νταούλια, η πρώτη «φωτιά» του Πυρρίχιου
  2. Το «προσφυγοπούλι» που κρυβε η ψυχή του κάθε κυνηγημένου Πόντιου ξεκινάει με το παιδί του στον κόρφο και τη λύρα στα νύχια, το ανυπεράσπιστο ταξίδι στη νέα του πατρίδα
  3. Τα λουκέτα πίσω μας. μεγάλωσαν απ’ τα μυστικά και τις ελπίδες που αφήσαν μέσα τους και χωρίς κλειδιά σταμάτησαν το χρόνο. τα λουκέτα στον Πόντο και τα κλειδιά τους στην Κοκκινιά… στα εικονοστάσια…
  4. Τα «γόρδια» δεμένα πλοία των συμμάχων πώς να τα λύσει μια λίρα…
  5. Με τιμονέρη τα βαγγέλια…
  6. Η σιγασμένη καμπάνα…
  7. Η λύρα ακόντιο…
  8. Οι εκκλησιές που μείναν πίσω ακόμα ρέουν το αγίασμα…
  9. Η εξαϋλωση – το προσφυγοπούλι χάνει το παιδί του…
  10. Το πηγάδι – η λύρα σκάβει την πέτρα για νερό για το πρώτο θεμέλιο…
  11. Η τράπεζα
  12. Ο αργαλειός, για να υφάνει το όνειρο της επιβίωσης
  13. Η λύρα αλέτρι στα πετροχώραφα της νέας γης…
  14. Η σημαία που ‘ρθε μέσα τους – η σημαία που δεν γράψαμε
  15. Η ξύστρα της άγραφης Ιστορίας της γενοκτονίας…
  16. Η άφιξη, το προσφυγοπούλι έφερε τη Λύρα…
  17. Τα κυάλια της μνήμης μας…

 

Τον Μάιο του 2019 θα στείλουμε μήνυμα χαιρετισμό νέου ανθρωπισμού προς όλους τους λαούς και τους ανθρώπους.

Το θέμα της γενοκτονίας του ποντιακού ελληνισμού, ζητάει από την ελληνική κυβέρνηση, να θέσει η ελληνική κυβέρνηση, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Τούρκου Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, η Ένωση Ποντίων Ωραιοκάστρου και Φίλων.

Την ανάδειξη της παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Τουρκία, με την παράνομη σύλληψη και κράτηση του Γιάννη Βασίλη Γιαϊλαλί και της Meral Geylani, ανέδειξαν με την παρουσία τους στο Στρασβούργο, ο Φάνης Μαλκίδης διδάκτωρ κοινωνιολογίας και ο σύλλογος Ποντίων Στουτγάρδης «Ποντιακή Εστία».

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΝΤΑΧΑΟΥ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΦΟΡΗΣ ΠΕΤΑΛΙΔΗΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΦΗ ΑΓΙΑΝΝΙΔΟΥ

Το κολαστήριο του Νταχάου, επισκέφθηκαν σε ένα προσκύνημα μνήμης, εκατοντάδες απόγονοι των Ελλήνων του Πόντου, που ζουν στη Γερμανία, με πρωτοβουλία των ποντιακών συλλόγων της Βάδυς Βυδεμβέργης, θέλοντας να υπενθυμίσουν στην πολιτισμένη ανθρωπότητα, πως αυτά που έγιναν στο Νταχάου από τον Χίτλερ και τον Ναζισμό, τα υπέστησαν οι πρόγονοί τους από τον Κεμαλισμό. Οι αφηγήσεις από τους ξεναγούς για τα όσα υπέστησαν οι κρατούμενοι στο Νταχάου και οι τρόποι θανάτωσης των 40.000 κρατουμένων, ξυπνούσαν μνήμες από τις αφηγήσεις του παππού και της γιαγιάς (της Καλομάνας στα ποντιακά), γιατί ήταν οι ίδιοι τρόποι με τους οποίους οι Νεότουρκοι και οι Κεμαλικοί, πραγματοποίησαν την γενοκτονία σε βάρος των Ελλήνων του Πόντου. Γιατί ο Χίτλερ ήταν ο μαθητής του Κεμάλ πασά, ο οποίος μαζί με τον αιμοσταγή συνεργάτη του, τον Τοπάλ Οσμάν, εφάρμοσαν σε βάρος των ανθρώπων, όλες τις απάνθρωπες μεθόδους.