Για έκτη συνεχόμενη χρονιά, η τοπική Αγίου Δημητρίου Κοζάνης, σε συνεργασία με τους Τοπικούς Φορείς (Τοπικό Συμβούλιο Νέων Ελλησπόντου – Μορφωτικό Ποντιακό Σύλλογο Αγίου Δημητρίου / Ρυακίου - Σωματείο Αγίου Ιεράς Μονής Αγίου Ιωάννη Βαζελώνος - Σύλλογο Ανέργων και Ανάπτυξης Αγίου Δημητρίου / Ρυακίου - Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δημητρίου - Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου - Σωματείο Αυτοκινητιστών Αγίου Δημητρίου - Α.Ε. Ελπίδες Ελλησπόντου) και τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος Δήμου Κοζάνης, συμμετέχει στην Πανελλήνια Περιβαλλοντική Δράση Lets do it Greece.

Η νεολαία του συλλόγου Ποντίων Πτολεμαΐδας διοργανώνει το Σάββατο 1 Απριλίου 2017, τον ετήσιο χορό της και προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους της, νέες και νέους, αλλά και μεγαλύτερους να παρευρεθούν και να γλεντήσουν γνήσια ποντιακά.

Εκδήλωση – ανοιχτή συζήτηση με τίτλο, «η Τέχνη αποτυπώνει τον μετανάστη», συνδιοργανώνουν οι Πρυτανικές Αρχές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το διοικητικό συμβούλιο του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και η Έδρα UNESCO του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, την Τρίτη 4 Απριλίου 2017, στις 4 το απόγευμα, στην Αίθουσα Συνεδρίων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (1ος όροφος).

Με αφορμή τη συμπλήρωση ενός αιώνα από την έναρξη της σκληρής περιόδου για τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, τότε που αποβιβάστηκε στη Σαμψούντα ο Κεμάλ Πασά, κατά την τακτική συνεδρίασή του το διοικητικό συμβούλιο της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος την Κυριακή 26 Μαρτίου, αποφάσισε να οριστεί το 2019 ως έτος μνήμης για τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, με αφορμή τη συμπλήρωση ενός αιώνα από τότε.

Ανοιχτή πρόσκληση προς όλες τις ομοσπονδίες, συνομοσπονδίες και προς όλους τους Ποντίους, για εύρεση των στόχων που θα οδηγήσουν στην επίτευξη της καθολικής ποντιακής ενότητας, διοργανώνεται με το σύνθημα, «η ισχύς εν τη ενώσει», την Κυριακή 2 Απριλίου 2017, στις 4.30 το απόγευμα στο πανεπιστήμιου Μακεδονίας, στο αμφιθέατρο 2.