Δήλωση κατά του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη για τις θέσεις που εξέφρασε για τη Γενοκτονία των Ποντίων και των Ελλήνων της Ανατολής, έκανε ο υποψήφιος Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Άδωνις Γεωργιάδης στο πλαίσιο της προεκλογικής του περιοδείας στη Βόρεια Ελλάδα όταν επισκέφθηκε τη Ξάνθη όπου και συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Ξάνθης, κ. Δημαρχόπουλο, τον Αντιπεριφερειάρχη, κ. Ζαγναφέρη και τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου κ. Μωραϊτη.

Ψήφισμα καταπέλτης για τις απόψεις που εξέφρασε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων της Ανατολής, εξέδωσε το διοικητικό συμβούλιο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, με το οποίο του ζητεί να «μην εμμείνει στις ανιστόρητες και μη νόμιμες απόψεις του τοποθετούμενος δημόσια ή να παραιτηθεί» και «καλεί τον Έλληνα Πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα να τοποθετηθεί δημόσια επί του θέματος».

Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκο Φίλη, κατέθεσε ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας Σάββας Αναστασιάδης, σχετικά με τις θέσεις που εξέφρασε παλαιότερα πριν την υπουργοποίησή του, για το ζήτημα της Γενοκτονίας των Χριστιανικών πληθυσμών της Ανατολής από τους Τούρκους.

Στην ερώτησή του ο Σάββας Αναστασιάδης αναφέρει:

Στον τρόπο παρουσίασης του γεγονότος της Γενοκτονίας αναφέρθηκε ο ιστορικός Βλάσης Αγτζίδης, διδάκτωρ ιστορίας του ΑΠΘ, μιλώντας στη θεματική ενότητα «οι προοπτικές αναγνώρισης των Γενοκτονιών της Ανατολής στον 21ο αιώνα και ο ρόλος της ποντιακής νεολαίας», το απόγευμα του Σαββάτου 3 Οκτωβρίου στη διάρκεια του 2ου παγκόσμιου συνεδρίου ποντιακής νεολαίας που έγινε στη Θεσσαλονίκη από τις 2 έως τις 4 Οκτωβρίου.

Συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, Έρευνα και Θρησκευμάτων Νίκο Φίλη, ζητάει η Διεθνής Συνομοσπονδία Ποντίων Ελλήνων (ΔΙΣΥΠΕ), για το θέμα των απόψεών του σχετικά με τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου και των Ελλήνων της Ανατολής, όπως επίσης και να συζητήσουν το θέμα της αφαίρεσης του κεφαλαίου για τη γενοκτονία των Ποντίων από το βιβλίο ιστορίας της Γ’ Λυκείου από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου.