Το βιβλίο του Σπυρίδωνος Μουρατίδη, Διδάκτορα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, με τίτλο «Προφορικές μαρτυρίες προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής στην Κέρκυρα» και των εγκαινίων της έκθεσης ζωγραφικής με τον γενικό τίτλο «ΤΟ ΧΡΕΟΣ» θα παρουσιαστεί το απόγευμα της Τετάρτης, 6 Μαρτίου 2024, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Ευξείνου Λέσχης Θεσσαλονίκης.
Με ανακοίνωσή της η Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης, την οποία εκ μέρους του διοικητικού συμβουλίου υπογράφουν ο πρόεδδρος Γιάννης Αποστολίδης και η γενική γραμματέας Ανατολή Μεντεσίδου, αναφέρει.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ευξείνου Λέσχης Θεσσαλονίκης σας προσκαλεί να παρακολουθήσετε την εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου «Προφορικές μαρτυρίες προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής στην Κέρκυρα» και των εγκαινίων της έκθεσης ζωγραφικής με τίτλο «ΤΟ ΧΡΕΟΣ» του κ. Σπυρίδωνος Μουρατίδη, Διδάκτορα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, συγγραφέα και ζωγράφου που θα γίνει την Τετάρτη, 6 Μαρτίου 2024, στις 6 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων της Ευξείνου Λέσχης (Λεωφόρος Νίκης 13, 2ος όροφος).
Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι: Δρ Φωτεινή Καρλάφτη - Μουρατίδη, Διδάσκουσα του Ιονίου Πανεπιστημίου και ο Νίκος Ασλανίδης, Δημοσιογράφος.
Διάρκεια έκθεσης:
6 - 13 Μαρτίου 2024 (Δευτέρα - Παρασκευή).
Ώρες επίσκεψης: 10 π.μ. -2 μ.μ.
1.Με την ελπίδα της επιστροφής, ακουαρέλα, 38 Χ 56 cm
Οι πρόσφυγες, φεύγοντας από τους τόπους προέλευσής τους, έθαβαν πολύτιμα αντικείμενα, με τη σκέψη ότι, κάποια στιγμή, θα ξαναγυρίσουν και θα τα ξαναβρούν. Αυτό εξακολουθούσαν να πιστεύουν για αρκετά χρόνια μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή.
2.Οικογενειακό βιβλιάριο πρόσφυγα, ακουαρέλα, 38 Χ 56 cm
Το οικογενειακό βιβλιάριο των προσφύγων δινόταν σε κάθε οικογένεια και περιείχε σημαντικές πληροφορίες. Σε αυτό αναγράφονταν τα μέλη της οικογένειας, ο τόπος προέλευσής τους, ο χρόνος άφιξης, ο νέος τόπος εγκατάστασής τους, το πότε απολυμάνθηκαν, τα χρηματικά κ.λπ. βοηθήματα, τα οποία χορηγούνταν σε αυτούς.
3.Μικρός Πόντιος, ακουαρέλα, 56 X 38 cm
Έχουμε ιερή υποχρέωση η μνήμη για τις αλησμόνητες πατρίδες να παραμείνει για πάντα ζωντανή. Αυτό μπορεί να γίνει μόνον με το πέρασμα της γνώσης της ιστορίας, των εθίμων, του τρόπου ζωής του Μικρασιατικού και Ποντιακού Ελληνισμού στις νέες γενιές.